2014年3月8日 星期六

只要是單憑他人的意見進行投資,我往往都會輸錢。

我發現以前只要我聽信別人的投資建議最後往往會出錯,而且我已從這點學到了教訓。我試著建立了一套屬於自己的投資判斷原則,從此之後只要是別人給的投資相關意見我都會把他們忽略掉,除非我能夠以我的判斷原則得出相同的結論。


因為只要是單憑他人的意見進行投資,我往往都會輸錢。


Investing: Don`t Listen To Others

I have found that when I get ideas from other people I nearly always make a mistake. So, I have learned, I try to to discipline myself, that if I hear something from you or anybody, I try to ignore it and not act on it because most of the time, when I followed someone else`s suggestions, I lost money.

沒有留言 :

張貼留言